fredag 24. august 2012

Bleiekaker



Veldig artig gave og lage! Kan pyntes med alt man vil :)
Du trenger:
* Bleier - anbefaler og kjøpe 1 pk med 2'er bleier og evt resten som 3'er bleie.
* Silkebånd
* Strikk (små til å surre rundt hver bleie, og større til å holde på plass bleiene pr sirkel. Bruker buksestrikk til det sistnevnte)
* Ting du vil fylle/pynte kaken med (skjeer, smokker, sokker, kluter, såper, koseklut/bamse, strikket ting, body, teppe...)

Rull alle bleiene og sett en strikk rundt. Når alle bleiene er rullet, skal man starte med å sette den sammen.
Hvis du har håndkle eller teppe (litt store ting), så kan du rulle de sammen og bruke innerst i etg. På 4 etg kaken har jeg håndkle i miten på etg nr 1 og 2, og helseteppe innerst i etg nr 3. Fester da bare bleiene rundt de igjen :) Jeg syns det blir penest og rulle bleiene slik at nr på bleien kommer ut, men man kan også rulle de andre veien, slik at hele kaken blir hvit.

Når etg er satt sammen, knyter man silkebånd rundt så man får skjult stikkene.
Og deretter er det bare å pynte med ting. Såper, salver, oljer og slikt har jeg puttet i strikkene, slik at de blir i stedet for ei bleie. Jeg har også gjort det med body på 4 etg. kaken.
Resten har jeg knytet på med silkebånd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar